Tag: Story

Reading Lights’s Last Day

Yesterday I read on Facebook that Reading Lights, the place where I found my writing haven among the best of friends, is closing for good. I remember my first time there, when the barista told me to just went backyard where Reading Lights Writers Circle used to run their writing weekend. I was so nervous! But when I saw everyone’s faces, write my stories and read it to them, my fear…

Continue Reading

The Girl Who Lives on The Other Side of The Earth

There was once a girl who lives on the other side of the earth She bore no shadow, for the sun refuse to walk her aisle Yet she bore no sorrow, for she knows not of better way One day, she saw a path…of where her kin pay visit sometimes One time, fear was upon her. Other time, curiosity won When she set her journey through the path She knows…

Continue Reading

Okiku: Illustration

Okiku is a well-known character from Japan folklore. Her story was written in “Banchō Sarayashiki” (The Dish Estate of Banchō), one of very famous Japanese ghost story. Though famous for its chilling feature, Okiku was originated as love story. Somewhat dark-valentine-ish perfect *now you know why I write about Okiku :p

Continue Reading

Affairs of the Cliche

The street hasn’t even start turning dark. Her heart is beating fast, in a place where she thought would be her past. And the most thrilling has yet to come, with a face she knows best.. It’s just a story she said One episode from a monologue Story that will soon be forgotten Just an affair of the cliché The bench grown sullen, dark shades upon its wood. He’s not…

Continue Reading

Anipchan’s Thought

Kata anipchan tentang pengalaman naik panggung 🙂

Continue Reading

Aku Takut…

RLWC (24/10/12) tema: mengolah setting dari teman (bagasi corona ’70 dengan aroma makanan sisa) BRAG! Getarannya sampai terasa dalam perutku. Pintu itu di tutup lagi. Lagi-lagi tinggal bau pizza keju sisa kemarin temanku hari ini. Bahkan lelaki itu menolak untuk sekadar memaki padaku. Tidak seperti biasanya. Sedari pagi ia sibuk mondar-mandir di kota. Tidak tahu bicara dengan siapa saja. Tidak tahu apa lagi yang akan dilakukannya. Tidak mau tahu. Aku…

Continue Reading

Musuh yang Paling Dibenci

RLWC (08 /09/12) tema: musuh yang paling dibenci Arwen membalik lembar buku di depannya. Satu demi satu halaman membalur cuka di atas luka yang masih menganga. Foto-foto di situ sudah berusia lebih sebelas tahun tapi kenangan tentang Lody masih jelas di mata Arwen. “Kamu cantik deh, beli dimana itu baju?” bisik Lody suatu petang. Pertanyaan-pertanyaan semacam itu bagai gerimis di musim hujan, selalu mengarah pada percakapan panjang tanpa akhir. Arwen…

Continue Reading

Mengejar Merk di Balik Gaun

RLWC (01/09/12) tema: merk Roman membalik coretan peta yang digores Fial sepupunya. Di hadapnya berjejer warna-warna pelangi bertumpukan pola monokrom, tersusun indah. Menyusuri Shibuya seakan berjalan di dunia Alice in Wonderland. Asing…namun penuh aura magis yang membuatnya tak bisa berpaling. Sudah lama sekali ia ingin kesini. Selain Harajuku, Shibuya bisa jadi surga baginya. Semenjak ia kenal Mari Hiki, ia bagai tersihir aura fanatasi Shibuya. Kini ia ada disana. Sepucuk surat…

Continue Reading

“Pengen bisa liat hantu, deh..”

Barusan aja di jalan pulang anipchan nyeletuk “ndai, aku pengen bisa liat hantu deh.” Dang! Serius, Nip?!! Jangan becanda ah…ga lucu..pokonya dengan superpanik saya misuh-misuh sembari nyuruh dia istigfar. Iyalah..yang bener aja masa pengen liat hantu! Tetiba bayangan sadako, ju-on dan sejenisnya bertebaran di kepala..d’oh! Eeh terus anipchan malah bilang gini “Ndai kenapa sih ndaii..? Tenang aja..maksud aku itu..dengerin ya? Dengerin dulu ya ndaii.” Hhh..okedeh. Didengerin..tapi sebelah tangan saya uda…

Continue Reading

Outing SCM

Hari ini pulang dari kantor saya disuguhin setumpuk balon warna-warni sama anipchan. Dikira temennya ultah,eeh ternyata pagi tadi dia baru aja jalan2 ke ciwalk & ngeliat proses masak di Wendy’s. Psst,dia juga kebagian bikin burger favoritnya lho 😉

Kenyang makan burger, anipchan & teman2nya keliling bagi2 bunga di ciwalk. Katanya sih dalam rangka menyambut hardiknas 🙂

Seneng banget denger anipchan cerita soal kegiatannya hari ini. Yang lucu waktu ditanya kasih2 bunga ke siapa aja, dia bilang “aku bagi2 gitu ndai. Trus aq liat ada yg pacaran ya aq kasi aja bunganya hahaha.”
Ih…emang pacaran apa gitu, Nip? ^^

Continue Reading

EF: story of my life

Just when the video end, there it goes…a clue of what is it about. Turns out the vid is part of EF (English First) campaign showing us a simulation of our success several years from now, if we sign up to EF. All we have to do is choose : [Buat Film Baru], then it will lead us to a form where we upload our pic and write our names. After that we will have to wait for the video to load. Don’t worry it didn’t take long in my lousy connection

Continue Reading