Tag: diy

Boxy Pencil Case Tutorial

​Sejak masuk SMP, Hanif senang menggambar manga. Sejak itu pula saya rajin membelikan beragam marker dan brush untuk membantunya menggambar. Sayang marker-nya sering tercecer, karena itu saya buatkan tempat pensil sederhana. Selain hemat, Hanif juga senang karena tempat pensil ini “cowok banget.” Hitam polos dengan zipper abu, hanya bagian dalam saja yang saya pakaikan kain bermotif. Semua hasil pilihan Hanif sendiri. Ngga disangka, setelah ia pakai ke sekolah beberapa temannya…

Continue Reading

30-Minutes Triangle Bag

Beberapa waktu lalu, saya lihat tas berbentuk segitiga di majalah Jepang. Tas itu terbuat dari bahan semacam linen dengan gantungan warna-warni. Jepang memang paling oke soal crafting, ngga pernah habis idenya! Maka dari itu, ketika saya tetiba perlu tas pesta yang cukup besar untuk menyimpan ponsel dsb tapi juga ringan dibawa, pikiran saya langsung tertuju ke tas segitiga tadi. Kayaknya sih, bikinnya ngga susah *pede Ternyata benar, 1/2 jam kemudian…

Continue Reading

No-Paint Bookcase Makeover

Ramadhan lalu, saya sempatin beres-beres pojok jahit. Maksudnya supaya makin nyaman dan mudah nyari printilan yang tercecer. Eh, setelah dirapikan saya baru sadar…ternyata printilan saya banyak banget! Memang paling susah sih nahan godaan satu ini (selain kain tentunya :p). Jadilah saya kelimpungan nyari tempat untuk discovery ini. Untung di rumah banyak rak buku kecil hadiah event. Setelah dirapikan, rak yang tadinya berwarna kayu saya makeover sedikit supaya senada dengan pojok jahit…

Continue Reading

LHOR Yoga-mat Bag

Belakangan ini lagi suka banget latihan yoga bareng temen-temen Ruang Yoga. Rasanya puas deh kalau abis latihan terus keringat mengucur dan badan terasa hangat. Buat saya yang sebenernya bukan fans gerak badan, yoga yang banyak fokus di balance, postur dan meditasi sukses bikin saya addict! Nah, meskipun di Ruang Yoga tersedia matras, saya lebih suka bawa matras sendiri. Kebetulan matras saya ngga begitu tebal jadi enak dibawa kemana-mana. Sayangnya saking…

Continue Reading

One-Night Shirt for Anipchan

Last month my sister in law booked us a family photo-session on the occasion of her graduation ceremony. She said the occasion is perfect and I can’t agree more, considering we did never took family photo with Papadino’s fam. She will wear grey kebaya for her graduation, so we’ll wear something in that colour range to match. grey and black is always my fav go-to colour so it’s not a…

Continue Reading

DIY Owl Clutch, the Missing Prototype

Waktu lagi sibuk beresin tempat jahit, nemu prototype dari 3 tahun lalu. Waktu itu Owl lagi hip-hip-nya. Saya pun sempet kepikiran untuk bikin clutch Owl seperti ini. Maunya sih nanti bisa dibuka dari 2 sisi dan ada tali panjang/pendeknya. Sayang kelupaan dan menguap termakan waktu hehe :p

Continue Reading

Dear Mr.Postman, Just Wanna Show You Our New Mailbox

For quite some times, I am like obsessed to anything mailed. Be it postcards, letters, mails, mailboxes….. The latter even give me sudden idea. What it…just what if we have new mailbox at home and receive many many letters each day! Whoaaa..must be nice! But hey, who’ll send me postcards or letters?? Most relatives will just text me or better, Whatsapp in an instant :p. However I just can’t get…

Continue Reading

DIY Blackboard

Back in the Sale Season last August, our shoe shop Kumi was also giving away 20% discount for in-shop shopping. But what good is a discount if no one notice, right? So I’m thinking about making a small blackboard to hang on the display. At first I’m thinking big like wanna grab a pile of wood, paint it black and voila! But hey…wood ain’t gonna be one hour diy material…

Continue Reading

MaY Project

Hello! MaY is ending but our MaY project now ready on set! As we mentioned before, MaY is short for Me and You. A small surprise project made exclusively for first 100 friends who have joined our living room for this past year. Rena and her charas are so~ happy to have you here 🙂 MaY Project begins on May with Rena start cutting her first gift material, which is Doris pouch. The project involving a…

Continue Reading

DIY Kitchen Fancies with Printable Labels

I am currently re-doing my kitchen knick-knacks. Putting on some backdrops to my kitchen shelves…layering cabinet-top with synthetic cover..and of course, new spice jar & canisters! Who can resist fancy canister, right. To me its def a mood-booster 🙂 So me & Papadino traveling various home-decor depot, trying to find the perfect canister. It has to be child-friendly (meaning no ceramics whatsoever :p), simple, not too big, and of course affordable.…

Continue Reading

No-sew Key Holder

Biasanya saya pake coin-pouch biasa untuk tempat STNK & kunci mobil. Tapi beberapa hari lalu kepala risleting pouch yang biasa saya pakai rusak, terpaksa deh nyari alternatif. Berhubung butuhnya cepet, males nyari ke toko juga..akhirnya saya motong bahan yang ada di rumah, lipet sana-sini, tahan pake snapper….jadi deh 🙂 Bener-bener pouch instan! Mudah-mudahan sih umurnya ngga ikutan instan hehe…     ❀❀❀

Continue Reading

Come What MaY, Rena’s Little Project

What does May stands for? Def not the famous May-be yes or May-be no :p The month May was actually named after Maia, Greek Goddess of fertility. Or as Ovid say, comes from Latin term Maiores, means “elders,” followed by June which means “young.” But to me, May is short for Me and You. A small surprise project for friends which absorb the spirit of May. The project will start from…

Continue Reading